fredag 28 oktober 2016

Stures Husbeskrivning

Mitt nya hus!

Jag har precis flyttat in i mitt nya hus som ligger i Östibyn. Huset är 104 kvadratmeter stort jag bor själv i huset än så länge. Mitt namn är då Sture Von Mögel. Jag har ett sovrum som är 15 kvadratmeter stort, ett vardagsrum där jag ser på tv och tar det lugnt det är 16 kvadratmeter, en toa där jag gör mina behov den är 10,5 kvadratmeter stor, ett kök där jag kan laga mat köket är 15 kvadratmeter, en tvättstuga där jag tvättar den är 8 kvadratmeter, en liten hall som är 7,5 kvadratmeter, ett spelrum där jag sitter och nördar det är 10 kvadratmeter stort och sista rummet en korridor som är 20 kvadratmeter. Jag har tänkt att bygga en stor lagård på min gräsmatta men den är lite liten gräsmattan för att ha en stor lagård men kanske en liten lagård. Jag vill också bygga en övervåning där jag kan ha gästrum och kanske en bubbelpool vem vet. Jag vill berätta en liten historia som hände när byggarbetarna byggde huset den är lite läskig. Dom höll på med huset dom skulle börja på taket så dom stod ganska högt upp då sägs det att en av byggarbetarna såg en konstig skugga en minut senare låg en byggarbetar död på backen. Nu fortsätter vi med snacket om huset. Jag har ett sånt här fågelbad på min bro där brukar det sitta fåglar och bada. Jag har även en egen brunn. Jag vill att när några vänner kommer så ska dom känna sig som hemma dom ska kunna gå till kylen och plocka på sig mat om dom är hungriga tillexempel. Min allra största dröm om mitt hus är att mina kompisar ska känna sig som hemma när dom är hos mig och en tavla med Marabous grundare på. Det är ett tegel hu med rött tegel jag har ingen källare eller övervåning men det skulle varit trevligt med nåt av det. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar